تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۲۹۰۶۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون آبفا کشور: روند کمک به دفع آبهای سطحی کلانشهر اهواز ادامه دارد 

 معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: روند کمک به دفع آبهای سطحی در کلانشهر اهواز تا تخلیه کامل ابهای سطحی ادامه دارد.

  جزء قاسمی چهارشنبه در روند بازدید از وضعیت دفع آب‌های سطحی پس از بارندگی های گسترده کلانشهر اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارندگی های گسترده و بی سابقه اخیر کلانشهر اهواز منجر به آبگرفتگی برخی نقاط شهر شد که همکاران ما به صورت شبانه روزی تمام تلاش خود را برای کمک به دفع آبهای سطحی به کار گرفتند.

 

وی افزود: در بازدیدی که شب گذشته انجام شد و تا سحرگاه ادامه پیداکرد شاهد آن بودیم که تمامی ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب و تصفیه خانه ها با تمام ظرفیت در حال دفع فاضلاب هستند.

معاون راهبردی ونظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفا کشور ادامه داد: با تلاش نیروهای آبفا کلانشهر اهواز، آب گرفتگی در اغلب نقاط شهر رفع شده و در حال حاظر تنها ۲ نقطه بحرانی وجود دارد که همکاران و تجهیزات آبفا اهواز حضور دارند تا با کمک به شهرداری به عنوان متولی دفع آبهای سطحی به مدیریت شهری کمک کنند و مشکلات شهروندان ساکن در این نقاط بحرانی کاهش پیدا کند.

وی اظهار کرد: امیدواریم با همکاری شهرداری اهواز آب موجود در این نقاط به طور کلی از منطقه خارج شود.

سرپرست شرکت آبفا اهواز در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت : از ابتدای هشدارها و بروز بحران در ایام تعطیل نوروز ۳۵۰ نفر از همکاران ما به طور مستقیم در حال کمک به جمع آوری و دفع آبهای سطحی هستند.

فرزان عباسیان افزود: برای هم افزایی با شهرداری اهواز تعداد ۲۸ دستگاه پمپ sp در حال فعالیت هستند.

عباسیان ادامه داد: ۳۵ دستگاه جنتکس،مکنده و واتر جت و سه دستگاه بیل مکانیکی دفع آب‌های سطحی از نقاط بحرانی را تسهیل کردند.

سرپرست آبفای کلانشهر اهواز ضمن قدردانی از عملکرد کارکنان آبفا اهواز تصریح کرد: تلاشگران آبفای کلانشهر اهواز تا دفع کامل آب های سطحی با شهرداری اهواز همکاری خواهند کرد.

 در پی بارش باران شدید در ۲ روز گذشته در اهواز و برخی مناطق استان شاهد آبگرفتگی در برخی مناطق بودیم.

بسیج امکانات و دستگاه‌های خدمات‌رسان به دستور استاندار خوزستان برای رفع آبگرفتگی باعث شد تا دفع آب‌های سطحی سرعت گیرد.

بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان ۱۰ شهرستان خوزستان در بارندگی اخیر درگیر آبگرفتگی شدند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار